Söndag.

171507-1020
Ute är det grått,isigt och blött.......nu vill jag ha riktig vår.
Jag mår som igår ungefär.......inflammationerna flyttar runt i kroppen.
Det är nog den jobbigaste biten med min sjukdom.....jag vet aldrig
när jag lägger mig på kvällen om och vart jag kommer att ha ont när
jag vaknar.
Ont har jag ju alltid i vissa leder men det är när det blir akuta
inflammationer som det blir riktigt besvärligt.
Mina leder börjar att bli riktigt förstörda och att jag dessutom har
massiva atroser i vissa gör ju inte saken bättre.
Jag hoppas att Enbrelsprutorna ska fungera så att de stoppar upp
min RA.
Den kommer inte att försvinna men ledförstörelsen går saktare.
Ont kommer jag att ha ändå eftersom så mycket redan är förstört
och atroserna rår inte Enbrelen på men jag kommer förhoppningsvis
att bli lite piggare och slippa dessa akuta inflammationer hela tiden.
Det blev mycket pysslande igår och det ser ut att bli en sån dag idag
igen.
Jag gillar att göra kort men samtidigt så är det så frustrerande att inte
orka och kunna ta itu med allt som behöver fixas här hemma.
Anders jobbar långa dagar på veckorna och behöver få vila på helgerna
så det mesta vi skulle behöva ta itu med läggs på hög just nu.
Han fixar det viktigaste och jag försöker göra så mycket jag kan så
vardagen ska fungera men allt annat blir uppskjutet.
Det är bara att gilla läget eftersom det inte är något vi kan göra för
att ändra på saker och ting just nu.
Från det ena till det andra....igår såg vi vår första deltävling till
melodifestivalen någonsin.
Önskar att vi låtit bli det.......jag tyckte inte om någon av låtarna
och Christer Sjögrens allra minst.
Jag tror vi ska göra som vanligt......bara se den stora finalen.
Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Ja, inte var Göteborgsdelen något att hurra för. Christer Sjögren som fladdrade runt och låtsades charmig och diverse andra som jag redan glömt. E-type och hans pudlar var det bästa, men bättre kan han tycker jag.

Ha en skön söndag!

2008-02-10 @ 09:25:07
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Christina

Tack för dina rara ord i min blogg, blir så glad.....
Du har det kämpigt med din värk men är så enastående ändå.
Dina kort är alltid så vackra.
Önskar dig och sessorna en skön söndag
Kramkram

2008-02-10 @ 09:29:11
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Ninni

Jag önskar också att jag hade låtit bli att titta...herregud va dåligt det var!

De flesta låtarna var riktigt skämmiga..bläää!

Ha en bra dag vännen...hoppas värken blir bättre..kramen

2008-02-10 @ 09:51:19
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Linda

Tack för besöket! Vilka söta vovvar du har. :)

Och jag som var på plats i Scandinavium igår blev riktigt besviken. Christer Sjögren?! Vad hände?!

2008-02-10 @ 11:01:00
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Marina

Man förstår ju varför vi inte vinner den stora finalen längre.För låtarna blir bara sämre och sämre tycker jag!!
Hoppas att Enbrelen hjälper dig..Kram och ha en bra söndag!!

2008-02-10 @ 11:07:57
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: Anna

Ja melodifestivalen lämnar allt att önska samt många åsikter..he he..inte va det nåt bra enligt min åsikt iallafall..
Du kämpar på med din värk...man är bara tvungen till det finns ju inget annat..eller hur?
Denna bild på Ella är kanon..hennes min säger allt..pussgumman!

2008-02-10 @ 11:20:11
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: Znogge

Den första deltävlingen var verkligen inte något att jubla över. Hur Christer Sjögren kunde gå vidare övergår totalt mitt förstånd... Suck!

Hoppas du kan ta sprutan i veckan så du får må lite bättre!
Kramar till dig!

2008-02-10 @ 11:41:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: rut

Ja det här vädret bidrar nog till att din värk är så smärtsam just nu. Jag känner det i min rygg också. Och mitt barnbarn som har artros känner av sina finger och tåleder i det råa och fuktiga vädret.
Visst jag såg vårblommor i går både vintergäck och snödroppar så det finns hopp om en vår i faggorna och en förhoppningsvis varm sommar.
Vad Christer Sjögren beträffar måste någon gilla honom eftersom så många röstat honom. I mitt tycke var han inte sämre än någon annan.

2008-02-10 @ 14:25:43
URL: http://www.rut.blogg.se
Postat av: curlingmormor

Ja du, det är jobbigt med denna värk och sen just som du säger att den flyttar runt hela tiden, några dagar här och några dagar där. Jag äter ju mina mtx nu så jag hoppas hoppas att det lugnar sig lite snart. Men som sagt, det som redan är förstört av artros är nog inte så mycket att hoppas på att det ska bli bättre.
Kramizzzzz

2008-02-10 @ 22:43:13
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Maria

Å,stackars dig som har sådan värk,hoppas att sprutorna hjälper.Vilken härlig bild på din vovve,han ser ut att mysa så gott*ler*

Tröstekram Maria

2008-02-12 @ 13:47:16
URL: http://mia-jeanette.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0