Onsdag.

171507-1052
Förkyldningen sitter i men jag har ingen feber.
Det känns nästan som att det inte vill bryta ut riktigt så jag går här och
känner mig smårisig.....hostig och lite snuvig.
Hoppas det går över snabbt för jag får inte ta någon Enbrelspruta när
jag känner mig så här.
Som tur är så behöver jag inte vänta tills nästa tisdag innan jag kan
ta den........jag tar den så fort jag känner mig bra och sen fortsätter jag
att ta den på den veckodagen istället.
Det syns inte så bra på bilden men Vilda börjar få tillbaka de runda
ringarna runt ögonen.
Vi opererade henne för att korsbandet i knät gått av för nästan ett år
sen och då hade hon som ringar runt ögonen.
Jag bad dem då att kolla tårkanalerna eftersom vi gjort en odling och
det visade inga bakterier i ögonen.
Tårkanalerna visade sig vara trånga så han vidgade dem då och det
har hållit sig bra till nu.
Det är inget hon igentligen lider av men hon ser ut som ett spöke med
mörka ringar runt ögonen.
Eftersom det är så trångt så rinner det inte ner i ögonvecken som på
andra hundar utan hon blir blöt runt hela ögat.
Vetrinären som opererade hennes knä sa att det kanske kommer att
behövas en operation för att komma till rätta med det.
Men då blir det en skönhetsoperation och det lär kosta en hel del
plus att vi inte gärna lägger henne i narkos om det inte är alldeles
nödvändigt.
Det är bara att vänta och se......än så länge är det inte så farligt men det
syns att det är på gång.
Jag har inga planer för dagen mer än att vila......orkar jag så finns det
ju alltid saker att göra här hemma.
Nu ska jag plocka ur och i diskmaskinen sen så sätter jag mig nog
och pysslar lite i väntan på att sömntutorna ska vakna.
Ha en härlig onsdag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Annars kanske det blir ett litet möte till om du ska till Jannis igen ;)
Hoppas på en bra dag för dig gumman..*kram*

2008-02-20 @ 09:05:50
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: Sickan

Tittar in och önskar dig en bra dag!

Trist med Vildas tårkanaler................hoppas det rättar till sig.
Det är ju inget bra att gå och vara "blöt" i pälsen runt ögat.
Brukar gärna bli eksem och svamp i det.

Kram på dig!

2008-02-20 @ 09:11:42
URL: http://sickans.nu
Postat av: curlingmormor

Nu ska vi se om jag får iväg denna kommentar, det jäklas hela tiden, hm hm. Stackars Vilda, har hon besvär av detta tror du???
Krya på dig nu så att du får ta din spruta!!!!
Kramizzzzzz

2008-02-20 @ 22:12:57
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Maria

Ja verkligen trist,hoppas verkligen att det blir bättre med henne..om ni nu inte måste opererera till slut..men vi får hoppas på det bästa.=)Hon är så söt där hon sover på huvudkudden,jättegulligt foto!!Ha det gott!

Kram Maria

2008-02-21 @ 18:07:35
URL: http://mia-jeanette.blogspot.com
Postat av: Maria

Är också förkyld just nu,så trist att du med blivit det.=(Hoppas att den snart går över,så du får ta din spruta vännen,krya på dig..sänder dig massor av goa varma kramar!

2008-02-21 @ 18:10:38
URL: http://mia.jeanette.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0