Måndag.

171507-1031
Anders åkte till jobbet före sju imorse men så tidigt hade jag ingen
lust att kliva upp.
När jag precis somnat om började Ella bli orolig och när hon hoppade
ner från sängen förstod jag att hon nog vill kräkas.
Så nu sitter jag här och Ella är ute och äter gammalt gräs.
Alltid är det nått.....det är nästan som när man hade småbarn.
Vi brukar skoja ibland och kalla oss hundbetjänter........framför allt
Vilda är van vid mycket uppmärksamhet och sitter gärna och gnäller
när vi inte är så roliga som hon vill.
Vovvarna har stor plats i vårt liv och det är så vi vill ha det men det
finns förstås gränser.
De får inte uppföra sig hur som helst och självklart gör vi inte dem
till viljes om vi inte själva vill.
Utan en fast hand skulle Vilda inte vara lätt att ha att göra med......vi
har fått jobba hårt med henne för hon är en otroligt viljestark och
energisk prinsessa.
Ella har ett helt annat kynne......hon har inget behov alls av att hävda
sig.
Oj nu voffar Ella och vill komma in.......och matte skyndar sig iväg.=)
Jag är jättetäpp i näsan idag och ena fotleden värker men jag känner
mig ändå piggare på nått sätt.
Måste ringa reumatologen och kolla om jag kan ta sprutan imorgon
även om jag är lite förkyld.....hoppas att jag kan det.
Dammsuga och torka golven tänker jag roa mig med idag.....det
behövs kan jag säga.
Om jag orkar något mer återstår att se annars blir det nog pyssel
resten av dagen.
Ha en fin måndag!

Kommentarer
Postat av: Malin

HOppas det går att ta sprutan iallafall då! Vilken dag ska vi träffas och pyssla? Torsdag är enda dagen som jag är upptagen!...om 6 minuter ska jag ringa magnolia moahahahaaaa!!!

Ha en bra måndag!!!

2008-02-18 @ 08:24:07
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas verkligen sprutan håller i sig!!! Kram & krya på vovvarna!!!

2008-02-18 @ 08:33:01
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Hej på dig så här på måndag förmiddag.
Så vovven är dålig, stackare. Hoppas det bara är kortvarigt.
Så det är dax för en spruta i morgon. Hoppas att det går vägen trots förkylning.
Såg dina kort på Scrappiz, superfina. Tänkte fråga dig om ett av korten i det inlägget som heter "ett tackkort". Vad är det för stor vit blomswirl du har använt på detta, superfint?
Ha en skön måndag och kram på dig
/Gunilla
Jag har länkat till dig hoppas det är OK?

2008-02-18 @ 10:09:27
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Hej på dig så här på måndag förmiddag.
Så vovven är dålig, stackare. Hoppas det bara är kortvarigt.
Så det är dax för en spruta i morgon. Hoppas att det går vägen trots förkylning.
Såg dina kort på Scrappiz, superfina. Tänkte fråga dig om ett av korten i det inlägget som heter "ett tackkort". Vad är det för stor vit blomswirl du har använt på detta, superfint?
Ha en skön måndag och kram på dig
/Gunilla
Jag har länkat till dig hoppas det är OK?

2008-02-18 @ 10:09:47
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Nalle

Hoppas du kan ta sprutan.
Det finns frågor hos mig om du vill, du behöver inte.
Kramar

2008-02-18 @ 11:22:39
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Znogge

Herr Hund är ju en terrier och kräver följaktligen en fast hand men det tror jag i och för sig är nyttigt för alla hundar. Det är inte kul när det blir oordning i rangskala! Viktigt att tänka på för vår del om det blir en lillasyster valp.

Hoppas Ella piggnar till! Herr Hund har varit ute och tuggat i sig något mystiskt så han ulkar lite till och från...

Ha en skön måndag både två- och fyrbenta!

Kram!

2008-02-18 @ 12:50:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: zizzi

Trevlig måndag själv!

2008-02-18 @ 14:12:29
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Christina

Aldrig går man sysslolös:)
Ha en skön dag vännen
Kram

2008-02-18 @ 16:38:09
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Ninni

Hoppas du kan ta sprutan..orkade du med allt du hade tänkt dig??

Ja se husdjur, de ser till att ta plats!
Vår katt (har ingen nu)hon styrde och ställde..haha

Kramen

2008-02-18 @ 18:32:00
Postat av: curlingmormor

Stackars Ella, hoppas att hon mår bättre nu!!!! Vovvsingen ska ju löpa om ett par veckor så hon är fenomenal på att smaska i sig och snusa överallt nu när vi är ute. Tur att det finns gräs *skrattar*!!!!
Kramizzzzz
(Hoppas denna kommentar kommer med, den förra gick upp i rök)

2008-02-18 @ 22:19:57
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0