Lördag.....

171507-1029
och hela familjen är uppe fast klockan bara är 8.
När jag vaknade tänkte jag att nu går jag upp och umgås med katten
men den tanken hade tydligen Ella också.
Jag klev i allafall upp och stängde dörren till sovrummet och tänkte
att hon somnar nog om med husse och Vilda men ack vad jag bedrog
mig.
Så nu sitter vi här både jag och husse....Vilda ligger och sover i soffan
och Ella sitter i köket och pratar med katten som ligger på köksbordet.
Anders ska jobba hemifrån idag så det är kanske bra att han kom upp
i tid.....i vanliga fall sover han och prinsessorna till 10 på helgerna.
Vovvarna sover oftast till 10 på vardagarna också men nu är det så
spännande med kattbesök att de kliver upp lika tidigt som mig.
Det enda jag har inplanerat idag är en sväng med dammsugaren.....
 jag orkade inte med det efter besöket på Ica Maxi igår.
Solen skiner men tråkigt nog så blåser det rejält......jag känner mig
alltid så mörbulltad när det blåser.
Det är så isigt här att det inte känns trygt även om man har broddar
på sig.......vovvarna tycker inte heller att det är så kul att gå på
promenad när de halkar hela tiden.
Nu vill jag att det blir riktig vår så att all is tinar bort.
Ha en skön lördag!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Så lugnt och skönt och fridfullt du beskriver er lördagsmorgon - du maken och vovvarna och lilla katten. Vill bara önska dig en riktigt skön och fin helg och kramar om

2008-02-23 @ 10:15:09
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ingen is här gudskelov!

Så härligt att katten och hundarna gillar varandra!
Ha en mysig lördag..kraaaaaaam

2008-02-23 @ 10:59:01
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Znogge

Här är det också rejält blåsigt och inget trevligt promenadväder alls! Men det blir till att ge sig ut ändå!
Ha nu en skön och avkopplande lördag!
Kram!

2008-02-23 @ 12:02:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: curlingmormor

Vi har haft en riktigt skön dag idag, hoppas att det håller i sig tills imorgon, för då blir det långpromenad med vovvsingen.
Kramizzzz

2008-02-23 @ 22:10:56
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Jag var också uppe tidigt i dag, 6.40 blev jag väckt av en liten kille som inte tyckte att vi skulle sova mer för det var kalas i dag. Hoppas du har haft en trevlig dag. Fina kort du gör.
Fortsatt trevlig helg.
Kram

2008-02-23 @ 23:16:33
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Di

önskar dig en god morgondag..kram!

2008-02-23 @ 23:16:50

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0