Fjärde advent.


Det fjärde ljuset är tänt och nu närmar sig julafton med stormsteg.
Igår hade vi en liten försmak av den här när sonen och hans flickvän
fick öppnade sina klappar redan nu.
De åker till Cypern på måndag och kommer inte hem fören i början
på januari så de fick fuska lite med julklappsöppnandet.
Allt blev till belåtenhet även skjortan och slipovern jag köpt till sonen.
När han var tonåring var det helt omöjligt att köpa kläder till honom
men nu börjar det fungera hyfsat igen.

Eftersom det då är sista söndagen i advent så ska jag lotta ut ett kort.
Det är ett lite vintrigt kort som har texten vinterkramar.
För att vara med i utlottningen så behöver ni bara skriva en
kommentar under detta inlägg.
Själva lottningen sker imorgonbitte och vinnaren presenteras här på
bloggen.

Så här ser kortet ut.

Ella blev så lycklig igår när katten Theo flyttade in.
Den andra katten som heter Lucas får hon inte komma nära så han är
inte alls lika populär.
Theo har varit lite jamig inatt men det är han alltid första natten han är
här sen blir det bättre.
Jag hittade honom på köksbordet när jag klev upp och tänkte att jag
kliver upp och myser en stund med honom......då gick han ner i källaren
och lade sig.
Lucas kom också upp en sväng men han har troligen gått ner även han
för jag kan inte hitta honom.

Idag ska jag ta det lite lugnt och mest vila mig.
Städningen får vänta till imorgon.......sen har jag ju tisdag på mig också.
Nu ska jag krypa ner i sängen igen om jag får plats........jag lät Ella hoppa 
upp i sängen när jag klev upp så de lär ha brett ut sig.
Ha en mysig söndag!

Kommentarer
Postat av: Nina

Det var i min hemsidemedhjälpares hus det brann på fredagsförmiddagen, så han kom hit och luktade brandrök och var lite orolig över mina tända stearinljus. Men jag är försiktig med tända ljus och påslagna spisar. Så det bör inte hända något hos mig.



Det är andra gången det brinner på mitt område sedan jag flyttade hit. En brand i månaden... hoppas att den trenden inte håller i sig.



Jag vill gärna vara med i kortutlottningen.



Ha en fin fjärde-advent-söndag! Kraaam!

2008-12-21 @ 08:47:06
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Vida

Klart jag vill vara med så att jag kan skicka vackra vinterkramar till någon som behöver det.



Önskar dig en skön jul och ha en härlig advent!

Kramar från Liv

2008-12-21 @ 09:44:21
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: grannfrun

jag vill också vara med den här gången- annars hoppas jag marina får kortet.. Hon kan behöva det nu.



2katter 2 hundar och en tiger i sängen ? :P

2008-12-21 @ 09:57:03
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Anna

Hellen.. solen skiner här det är underbart..jag önskar så att du ska känna dig bättre framåt dagen..kram från Anna kan tro att the Princess breder ut sig i värmen.

2008-12-21 @ 10:25:45
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag har saknat dig med. En sak ska du veta att du skulle aldrig störa om du ringde. Även om jag satt och grinade för fulla muggar. ;-)

Tänkte först skicka dig ett av de korten som hade en av dina stämplar på sig. Men så tänkte jag att du skulle få ett 3D-kort istället. Eftersom du inte gillade att göra dem. Så du fick ett av mig istället. ;-)

Sköt om dig nu och vila massor. Det ska jag också göra. För självklart när julen närmar sig så har jag en sämre period... Vill inte acceptera fibro-diagnosen. Men jag måste nog det snart.... Men jag vill inte! ;-)

Nä. Mot pysslet. Fast nu ska jag göra rullrån. Det är kul det med.

KRAM!!!!

2008-12-21 @ 11:45:58
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hallo på dig vännen!



Ja nu är det snart julafton. Ska bli härligt för då kan man bara njuta av allt som man förberett!



Det lät inte helt fel med resa till Cypern. Hade jag också kunnat tänka mig. Längtar efter värmen vet du!



Ditt kort är som vanligt helt underbart fint. Härlig vintrig känsla.



Nu ska jag ta och göra klart mintkakor som jag brukar göra till jul.



Sköt om dig vännen och om vi inte hörs så önskar jag dig och din familj en riktigt GOD JUL!!



Stor kram till dig♥♥/Gunilla



2008-12-21 @ 11:54:34
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Cecilia Fredberg

Vilket fint kort. Jag tycker att brunt och turkos är så fint ihop. God jul och gott nytt år.

2008-12-21 @ 12:14:06
Postat av: Znogge

God middag! Så ni har fint kattbesök ett par veckor framöver! kan tänka mig att det är spännande för både Vilda och Ella. Så skönt att klapparna blev uppskattade! I vissa äldrar är det verkligen svårt att just köpa kläder till barnen.

Önskar dig en fin fjärde avent!

2008-12-21 @ 12:31:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Ja nu är det väl min tur...eller??

Jag försökte ju smöra lite förra gången men det funkade ju inte.



Kläder har jag också köpt till min son..hoppas dom också blir till belåtenhet.

Ja nu är det inte många dar kvar till Jul..nu går det undan..kram kram

2008-12-21 @ 13:34:17
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Carina

Önskar er en skön 4:e advent...med katter, hundar...hembränt Äppelvin och/eller Blåbärsglögg kanske??? Vill att du ska veta att - julkorten du gjort - har gett en massa - skulle kunna beskriva det som stora ovationer. Mycket uppskattat å det förvånar inte, du gör fantastiska kort! Kram!

2008-12-21 @ 14:04:02
Postat av: Lee Brixing

Det är så mysigt att se när katter och hundar kan vara vänner...vi har både ock här med döttrarnas katter och hundar...så hos oss går det vilt till när vi träffas...för alla leker med alla!



Ha en trevlig fjärde advent.

2008-12-21 @ 16:00:02
URL: http://anglasand.webblogg.se/
Postat av: Arandur

Trevligt :)

Ha en fortsatt trevlig dag.

Besök gärna min fotoblogg också :)

2008-12-21 @ 16:06:05
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Mollan70

Vilket fint kort.=)

2008-12-21 @ 19:12:17
URL: http://metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: Annica

Ja det är en underbar hobby!

Synd bara att mottagaren inte hade vett att upsskatta det. Men jag var nöjd. Det är huvudsaken. Kul att göra något annorlunda istället för en julblomma. Men med facit i hand så skulle jag nog köpt en blomma istället och behållt ask och rån själv. ;-)

Nu ska jag sätta mig i soffan en stund. Stefan är ute och leker Superman. En holländare har kört fast med sin lastbil i backen utanför oss. Så han ska hämta traktorn på jobbet och se om han kan få loss honom. Man ska vara snäll så här i jultider! ;-)

KRAM!!!!!

2008-12-21 @ 22:07:47
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Cicci

Katter är bra lustiga. De vill liksom ha uppmärksamheten men när de får den går de gärna där i från.

Ha nu en skön måndag i morgon, vännen.

Kramiz

2008-12-21 @ 22:18:48
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gokväll, vännen!

Eller godnatt???

Jag tror att du snart är på väg upp, när jag nu ska gå och lägga mej!?!

Ja, jisses som det kan bli.

Men jag var ju TVUNGEN att läsa lite bloggar innan "nattasömnen"..Hehe!



Jättefint kort, som vanligt!

Förstår inte hur du hinner med att göra så många...

Så fort jag "sätter mej med något", så blir mina hundar "pipiga" för att jag inte bryr mej om BARA dom...

Har väl skämt bort dom, antar jag???



Nee, nu ska jag gå och lägga mej!

Kram & Natti, Jenny (-:

2008-12-22 @ 02:38:10
URL: http://kottarochsnackor.blogspot.com/
Postat av: grannfrun

vem vann vem vann VEM VANN??!! :P

2008-12-22 @ 08:28:26
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0