Torsdag.


Ännu en gråmulen morgon men det kanske klarnar upp som det gjort
de senaste dagarna.
Vi har klarat oss ifrån ovädret som varit och haft riktigt fina dagar men
visst känns det att det är sensommar nu.
Det börjar även synas på blommorna så snart är det nog dax att börja
göra höst på altanen.
Det är så mysiga kvällar nu när det mörknar och man kan tända ljus
inne och lyktor ute.

Vi köpte ett par olika sorters te igår..... det ena var höstglöd vilket känns
passande nu och det andra var ett rött te som hette svenska bär.
Vi drack bara rött te ett  tag så jag tröttnade på rooibos smaken men
nu ska det bli gott igen.
Köpte även en bra tesil till just rött te eftersom det inte funkar så bra
med vanliga tekulor.

Jag har sovit riktigt bra inatt så de nya kuddarna får godkänt av mig.
Återstår att se vad Anders tycker när han vaknar.
Idag måste vi ta ett krafttag och börja få undan lite av allt vi har på att
göra listan innan Anders semester är slut.
Han har 28 dagar kvar att ta ut så han har tänkt att ta någon vecka
i höst men jag vet ju hur det är med det.
Oftast finns det ingen tid för ledighet när det börjat snurra på igen.
Nu ska jag sätta lite fart här.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Vida

Höstglöd är mums och vilken härlig kruka på bilden!



Kram från Liv

2008-08-07 @ 08:29:20
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com
Postat av: Ninni

Här är det ösregn..blää!



Mina blommor är fortfarande fina ,men det beror nog på att dom är under tak.



Rooibosteet har jag aldrig gillat..kanske ska pröva Höstglöd.



Oj har Anders så många semesterdagar kvar....då kan ni kanske göra en resa när det börjar bli kallt

här!?



Ha en goo dag min vän, kramen

2008-08-07 @ 09:53:57
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så fin du har det på din trappa! Hos oss är det inte lönt att göra höstfint i år för Miss E ger sig på det mesta så det får vara. Jag nöjer mig nog med någon kruka på framsidan där hon inte är lös!



Jag är inte så förtjust i rött te eftersom det är teinfritt! Det kommer ju inte från tebusken. Däremot läste jag någonstans att det är nyttigt och ska hjälpa mot allergi, astma och kolik! Man kan ju dricka båda sorterna!



Hoppas din dag blir fin!



(Äldsta fröken tyckte förresten kortet var jättefint!)

2008-08-07 @ 11:05:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Monica

va fina kläder ni har shoppat härliga färger !!

Va köpte du får kuddar , jag letar också, nya men hittade inga alla var för mjuka!

jag fyndade sommartäcken i småland med 75 % rabatt I like ha en fin dag kram

2008-08-07 @ 13:11:48
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt med te o ja nu är det slut för många på den härliga semestern...men det kommer nog sommardagar nu i aug. oxå som vi kan njuta av. Du gör mig glad oxå med dina sköna prinsessor o delikata kort. Kramilikram på dig.

2008-08-07 @ 13:48:39
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Tant Di

snyggt!! Lite sorgset att det känns som höst! Stor varm sensommarkram!

2008-08-08 @ 00:23:13
URL: http://diqueen.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0