Söndag.


Det känns lika trögt idag också men jag ska försöka att inte tänka så
mycket på det utan bara acceptera läget och vila.
Känner mig smått skräckslagen när jag tänker på hur det var i höstas
och vintras när jag knappt orkade umgås med vänner.
Jag har ju mått ganska bra nu sen jag fick effekt av Enbrelen men det
är klart att sjukdomen finns ju där och när det blir rejäla skov orkar kanske
inte Enbrelen stå emot fullt ut.
Vädret är växlande och det ser ut att kunna bli en del sol idag men varmt
är det inte.
Imorgon börjar Anders jobba igen.
Det ska bli skönt att få in lite rutiner igen men samtidigt blir det förstås
tomt här hemma.
Vovvarna brukar vara lite fundersam på vart han tagit vägen i början men
de vänjer sig snabbt och det gör jag med.
Jag brukar inte ha nått problem med att fylla dagarna.=)
Äntligen ser det ut som att löpen snart är avklarade......... det ska bli så
skönt att slippa torka golven flera gånger om dagen.
Men än är det inte riktigt färdigt så nu ska jag ta en repa med skurmoppen
och sen är det dax för frukost.
Ha en härlig söndag!




Kommentarer
Postat av: Sickan

Vilken fin orkide

Här är det oxå trööögt idag. men väldig själv förvållat!!



Hoppas verkligen inte att denna hösten blir som förra!

Kram och ha en bra dag!

2008-08-10 @ 10:02:34
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Jenny

Hoppas verkligen du slipper må så dåligt denna hösten också...

Visst är det skönt med lite rutiner igen, när alla börjar jobba och vardagen blir sej lik. Men sååååå tomt!

Ja, det var utsikten på min header-bild...tagen en extremt vacker sommarmorgon...men jag blev så full i skratt när jag läste din kommentar!

Jag har precis bytt IGEEEEN! Jag är hopplös, men jag tycker det är lite roligt ju!

Den bilden jag nu satte in är svärföräldrarnas änglatrumpet, tagen sent en kväll....du skulle bara känna vad gott den luktar!

Dom vårdar denna skönhet mer ömt än något annat.

Den står numera på en pall (lastpall) och gubben får köra den in och ut från logen när vädret växlar....med traktorn, för den är JÄTTESTOR!

Ha en riktigt skön söndag nu....kram, Jenny

2008-08-10 @ 10:03:03
URL: http://efterskalv.blogspot.com
Postat av: Ninni

NEJ det får jag verkligen hoppas att den här hösten och kommande vintern är snällare mot dig!



Vacker orkideé...jag går och hoppas på att två av mina ska blomma igen.

Sen så tråkiga ut med bara en kvist som sticker upp.



Ja nu är det vardag snart igen...Anders åkte ju igår och det blev vansinnigt tomt med en gång.

Jag vänjer mig snart..det är ju vardag för mig att han är borta mycket.



Ha en skön söndag..kramen

2008-08-10 @ 10:05:50
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna

M mmm önskar jag kunde hjälpa dig...men du verkar ändå ha en tålmodighet... vilken tur att du har ditt pyssel med korten o så dina Prinsessor förstås. Kram från Anna

2008-08-10 @ 11:01:27
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Vilken underbart vacker orkidé!!

Klart det blir tomt när käre maken nu går till arbetet igen. Men rätt fort är man inne i gamla lunken igen och det känns väl i och för sig rätt bra. Du har ju även ditt pyssel att ta tag i.



Skönt som du säger - att vovvarna nu är i slutfasen av löptiden. Det måste vara ganska jobbigt att ta reda på deras "kladd" flera gånger dagligen.



Ha en riktigt skön söndagseftermiddag och stor kram

2008-08-10 @ 11:33:04
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Znogge

Hoppas denna höst inte blir lika besvärlig som den förra.

Även här börjar livet återgå till det vanliga. I alla fall för mig. På onsdag börjar jag arbeta men Husse har tre veckors semester från och med i morgon. Bra med tanke på Miss E!



Du som har två tikar, när börjar en medelstor hund löpa? Är det vid 5-6 månader? det här borde jag väl kunna men...



Hoppas du får en fin söndag!

Kram

2008-08-10 @ 12:42:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: monica

ååå vilken fin orkidee !!

H¨åller med dom andra i vad dom skriver ang hösten!

själv älskar jag hösten ,men den ska va fin o solig ,inte sur o kall... ha en fin dag kramar

2008-08-10 @ 13:16:51
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0