Onsdag.


Det ser ut att bli en regnig och grå dag så vi får hålla oss inomhus och
mysa vilket passar mig bra.
Jag har en sämre dag igen men det går ju som tur är över.
Sköterskan från reumatologen ringde igår och hon sa att även om jag
har bra effekt av Enbrelen så kommer jag att ha bättre och sämre perioder.
Så mentalt måste jag försöka ställa in mig på att det kan bli en lika jobbig
höst/vinter som ifjol.
Det känns skrämmande att tänka på men hon har helt rätt så det är bara
att försöka vänja sig vid tanken.

Vi var i allafall i väg igår och tittade på tapeter och hör och häpna så hittade
vi faktiskt en som vi tyckte om.
Den är beställd och kommer troligen på fredag.
När vi kom hem igen så gick jag in på nätet och tittade på den och insåg
genast att vi aldrig skulle beställt den om vi bara hade sett den på bild.
Bilden som finns är på den svarta varianten med guld i medan vi har beställt
en mörkbrun med silver och lite brons i.
För er som är intresserad så finns den på
http://www.midbec.se/
Gå in på nyheter och kollektionen virtue.
Klicka sen på bildspel.......tapet nr 7 är den vi beställt fast i brunt då.=)
Nu återstår bara att välja en beige nyans på resten av väggarna och ett
golv.

Sonen med sambo kom och hälsade på igårkväll och det är ju alltid lika
roligt.
De ska åka upp till vår stuga några dagar nästa vecka så vi ska vara kattvakt
åt deras katter.
Theo har ju varit här förut men Lucas är helt ovan med hundar.
Han tog de hand om när hans matte gick bort.
Det var en gammal dam som sonens sambo besökt när hon jobbat extra
inom hemtjänsten.
Han får väl göra som dotterns katt gör när han är här ......bo i källaren.
Jag ställer alltid ett kompostgaller i trappen så att katterna kan gå som de
vill men vovvarna kan inte springa ner.
Anders har åkt på jobbet och nu ska jag se om jag kan locka Vilda ur sängen
med lite frukost så att vi kommer igång lite här.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Skitsnygg Helena..verkligen!



Jag hoppas innerligt att du inte får en jävlig höst/vinter.



Ha det gott..kramen

2008-08-13 @ 09:14:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tapeten var ju jättesnygg. Vi ska också fixa nya tapeter till vardagsrummet, men det får bli senare. Just nu håller vi på med så mycket utomhus.



Jag förstår när du säger att du har en dålig dag.

Jag har en sån idag då jag gjorde alldeles för mycket igår och då får jag betala för det idag.



Hoppas du får en bra dag !



kram

2008-08-13 @ 09:51:20
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Gunilla/Nilla

Halloj på dig vännen!



Det var en KANONläcker tapet ni bestämt Er för.

Visst är det svårt att välja när det finns så mycket. Ett bra tips är att provmåla den beige innan ni bestämmer Er. För jag har för mig att man kan köpa provburkar och testa hemma.



Idag kommer Markus hem från två veckor i Turkiet.

Det ska bli så mysigt att ha honom hemma igen.



Kram och ha en härlig dag

/Gunilla

2008-08-13 @ 11:46:34
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Cina

Vilken cool tapet !! Jag är så feg och mesig så jag har bara enfärgade tapeter ;)

Jag hoppas verkligen att du slipper ha alltför stora smärtor och plågor i höst/vinter. Bara årstiden i sig är ju deppig och jobbig.



kramar i massor

2008-08-13 @ 12:27:30
URL: http://dreamcatched.blogspot.com
Postat av: monica

vilken snygg tapet!

Jättesnygg



vill oxå ha nytt ;)

2008-08-13 @ 13:12:49
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Anna

M mm den tapeten du den blir så pass snygg...men du om hösten kommer bli jobbig då ska vi bära dig igenom den...ja jag finns här med glada tillrop o uppmuntrande ord. Kram på dig från Anna

2008-08-13 @ 13:47:05
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Znogge

Det var verkligen en läcker tapet! Tänk så mycket nytt det finns att välja bland numera. Det kommer säkert att bli mycket snyggt när allt är klart!



Kram!

2008-08-13 @ 14:44:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anita o Uno

Snygg tapet.

Det där med katter och hundar. Jag har tre kattor som inte kan vara inne där Uno han är. Dom får tyvärr bo för sig själv.Försöker så nätt men Uno han ärsom han är. Svårfostrad till max.

2008-08-13 @ 17:33:32
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: sofie algeson

Jag är en sort reamatisk själv känner av dåligt väder och även snöväder.Men jag har även en scollios i ryggen.Kram.

2008-08-13 @ 20:31:45
URL: http://sofiealgeson.blogspot.com
Postat av: Uno och Anita

Nej vi har alltid haft hund.Men inte denna ras.Dom är envisa det är dom, men han är extremt envis.Har haft två tuffa år men börjar se ljusning nu.Han är charmig och snäll, men har varit så dominant och det är inte bra.Många tror att dom kan tillrättavisa honom, folk som ex. grannen men jag vet bäst hur man skall ta honom. Han är ingen schäfer eller labrador.Kommando kan man bara glömma.Har haft en Basset oxå tidigare och hon var oxå envis men det går inte att jämföra.Uno han är kär till andra hundar men katter är roliga att jaga och det uppskattas inte,varken av oss eller katterna.För ett år sen blev han riven rejält men han vek inte för det utan det blev ännu värre.Trisst när det blir så.Men det är sånt man inte vet innan. Det är ett lotteri när man skaffar hund.Det är inte alltid ägarens fel att det inte funkar. Men jag vågar inte tänka tanken om han hade kommit i orätta händer.Sen kan små hundar vara jobbiga oxå eller hur.

Jag är oxå värkbruten och man är inte alltid på topphumör,det känner hunden av och då blir det extra jobbigt för oss båda Men jag älskar honom. Men han får inte göra som han vill för det. Jag har aldrig studerat hund så mycket. Allt. Så man skulle kunna tro att det var den första hund som jag är ägare till.Oj vad mycket det blev skrivet!

Kram från oss

2008-08-13 @ 21:11:52
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Nalle

Tapeten var urläcker ! Det blir säkert jättefint. Man måste våga, och inte ta sådana där neutrala tapeter jämt. Det här blir storslaget och fint. Spännande att se sedan, för du visar väl på bloggen hur det blev ?:)

Kram Nalle

2008-08-13 @ 21:44:27
URL: http://nallesfoto.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0