Lördag.


Jag tror att våran Ella är lite sjuk.......hon har nog fått en urinvägsinflammation.
Hon är pigg och matglad som vanligt men jag har reagerat på att hon
kissat så ofta de sista dagarna.
Igår skulle hon ju ut på klockan 4 på morgonen men jag tänkte att hon har väl
bara druckigt lite mycket.
Det var lite ruggit ute igår så vi hade inte altandörren öppen som vi haft
nu när det varit så varmt och då kissade hon inne 2 gånger och det är inte
likt henne.
I morse var jag tvungen att släppa ut henne klockan 4 igen och tror ni inte att
den där galna tuppen var vaken samma tid idag också.
De kan ju kissa lite mer när de löper men hon har aldrig gjort det tidigare
så det får nog bli ett samtal till vetrinären på måndag.

Äntligen tycks jag har fått bukt med min pollenallergi eller vad det nu är
jag fått.
Det startade ju i våras och jag köpte ögondroppar och tabletter då och blev
bättre ett tag men sen satt det igång igen och jag har haft svårt att sova för
att jag blir så täppt i näsan.
På morgonen har jag haft en massa klet i ögonen så jag har inte kunnat
sova med linserna på nätterna som jag alltid gör annars.
I måndags när jag var på apoteket köpte jag en nässpray och redan
första natten märkte jag skillnad.
Nu har jag använt den varje dag och mina ögon är mycket bättre och
nästäppan är borta.=)
Det ska bli spännande att se om det går över nu när hösten kommer för
annars måste det ju vara nått annat en pollen jag reagerar på.

Idag är det grått och trist ute och värmen är tråkigt nog borta.
Mina leder reagerar förstås på väderomslaget så jag känner mig
mörbulltad i hela kroppen.
Förhoppningsvis blir det bättre under dagen annars får det bli en vilodag
för mig........en massa mys i soffan med prinsessorna är ju aldrig fel.
Jag fick en kortbeställning häromdagen och nu är korten klara så jag ska
ta bilder och lägga ut dem här sen.
När jag mår så här orkar jag inte sitta så långa stunder vid pysselbordet
men många korta pass går bra.
Jag skulle nog bli galen om jag inte hade kortmakeriet att sysselsätta mig
med dagar som denna........man glömmer bort det onda ett tag när man
sätter sig med alla fina stämplar och papper mm.
Det är som med trädgården balsam för själen.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vilken tur att du har ditt scrappande... för oss alla menar jag. Så vi får se lite sköna kort här men framförallt för din egen skull. Men lilla hunden då...alltid något som är lite fel...inte kul.

M mm nu vilar sig solen lite...men snart lyser den igen ska du se... Kramilikram.

2008-08-02 @ 09:29:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nina

Har ni inte fått mer än er beskärda del av sjuka hundar snart?! Stackars er och hundarna.



Det blir mysa i soffan och krya på sig för alla!

2008-08-02 @ 10:26:13
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Ninni

Usch då inget kul!



Vad för nässpray köpte du...en cortisonspray, eller??



Hoppas du får en bra dag utan en massa värk, kramen

2008-08-02 @ 11:00:00
Postat av: Znogge

Vilken otur att Ella inte är riktigt bra. Men man märker omedelbart när något inte är som vanligt med de fyrbenta. Miss E:s kissande är inte heller helt bra så vi får nog räkna med en omfattande utredning tyvärr.

Här har det också regnat så det är svalare i luften även om solen skiner. Passar bra när vi ska städa!



Ha en fin lördag!

Kram!

2008-08-02 @ 11:03:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Var det jag trodde den har jag på recept, jättebra när man är förkyld och har tendens att få bihåleinflammation.

2008-08-02 @ 11:21:56

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0