Snö.

171507-1036
Det snöar fortfarande här och det har det gjort i två dagar nu.
Känns som vi fått mer snö nu än det kommit på hela vintern.=(
Min kropp gillar inte alls det här.......känner mig som överkörd av tåget.
Även tröttheten är värre......jag har sovit mitt över dagen hela veckan.
Med lite tur så blir det bättre väder i helgen.
Ella var pigg som en mört igår och magen skötte sig bra så på
eftermiddagen fick de äta en stund på sins ben igen.
Hon har inte varit dålig inatt så det var nog inte benet ändå.
Anders ska hämta ett paket jag fått ikväll efter jobbet.......kanske att
inspirationen innfinner sig när jag får lite nya papper.
Jag beställde 3 nya hÄnglastämplar igår........kunde inte låta bli.
De nya som släpptes förra helgen är helt underbara.
Har även beställt lite Penny Black clearstamps......jag har aldrig använt
hennes stämplar så det ska bli kul att prova lite nya motiv.
Tänkte ge mig på att dammsuga tvättstugan idag.......det är ett måste
om jag ska kunna stryka upp köksgardinerna utan att de blir fulla med
damm.
Jag har en stor tvättstuga i källaren så strykbräda och symaskin kan
alltid stå framme......skönt att slippa släpa fram sånt varje gång man
behöver det.
Mer nytta en så orkar jag nog inte ........sen blir det pyssel och vila
resten av dagen.
Allt tar sån tid när man inte mår bra och till viss del har jag förlikat
mig vid det men visst känns det irriterande och jobbigt ibland när
man inte orkar det man vill.
Nu ska jag göra mig en balja te och sätta mig vid pysselbordet en
stund.......jag började på ett kort igår som jag ska försöka få klart.
Ha en härlig torsdag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

God morgon!
Du får helt enkelt ta det lugnt och göra saker i din egen takt. Inse att det inte går snabbare och försöka vara nöjd med det även om det känns tråkigt. Börjar man pressa kroppen så går det bara åt skogen! Hoppas du får ihop något fint kort som vi får se här sedan!
kram!

2008-04-10 @ 09:38:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: LillBlomman

Hej vännen! Tack för dina söta ord i min blogg! Värmer!! Hoppas att du mår bättre snart! Fy vad trist med väder som gör en dålig. Samma här, värme smörjer lederna bättre. Här ska tvättstugan börja renoveras på måndag! Lite jobbigt med hantverkare och illamående men skönt att få det fräscht! Ta han om dig nu!!! Jag har lagt till dig på min länklista, hoppas att det var ok!!

2008-04-10 @ 10:42:59
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Eleonora

Du är då så duktig Helena som orkar planera och fixa i hemmet fast kroppen inte vill vara med!! Jag beundrar verkligen din framåtanda och entusiasm!

Det blir roligt att få se dina nya alster så småningom. Kanske kommer de att locka till nya inköp. Men just nu är alla mina "födelsedagsbarn" redan tillgodosedda. Men nya födelsedagar dyker ju upp varje år! Ha det gott och måtte den förbaskade snön dra sig tillbaka till förmån för solen, så att du (och jag) kan få må bättre. Kram på dig.

2008-04-10 @ 10:46:29
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Marina

Hoppas att din dag har varit bra fast d har snöat!

2008-04-10 @ 13:28:58
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: Christina

Jag önskar så att det skall bli bättre väder och att du skall känna dig bättre, förstår att det är kämpigt för dig.

Skickar upp lite sol till dig och sessorna.
Kram vännen

2008-04-10 @ 14:57:40
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja det är frusterande när man vill o inte kan. Men det är ju kul att du kan pyssla lite mellan tvätt o städ.Nu ska jag på personalmöte..hejs svejs.

2008-04-10 @ 16:48:10
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0