Måndag.

171507-352
Idag är det inte lätt att spå vad vi ska få för väder här......just nu skiner
solen men runt omkring är det svarta moln.
Jag hoppas på solen så klart.=)
Dagen kommer jag att tillbringa här hemma......jag vill inte gärna lämna
Vilda om jag inte absolut måste.
Helt klart känns det som hon är piggare......hon söker inte lika mycket
mitt stöd nu längre.
Förhoppningsvis beror det på att hon är bättre i benet men vi känner
henne och vet att det lika gärna kan bero på att hon lärt sig hantera det
onda.
När hennes knä hoppade ur led så upptäckte hon att det hoppade
tillbaka när hon sträckte ut benet igen.
Hon lärde sig att handskas med det på ett så bra sätt att vi först
trodde att hon blivit bättre.
Alla som såg henne sa att det kan inte vara nått allvarligt fel på den
där hunden som hon far omkring.
Det gick ju inte att dölja helt så när hon inte blev riktigt bra på någon
vecka så tog vi henne till vetrinären.......jag höll faktiskt på att svimma
när han sa att knäskålen var ur led.
När korsbandet sen gick av i det andra knät gjorde hon på ungefär
samma sätt men då var vi snabbare att gå till vetrinären.
Så nu när hon haltar igen vill vi kolla upp det så snabbt som möjligt
även om hon nu faktiskt har blivit bättre.
Imorgon 13,40 ska vi vara hos vetrinären........skulle hon sluta halta
helt så kanske vi avvaktar några dagar till men då ska hon inte bara
vara bättre utan helt bra.

Jag har fått tvättstugan dammsugad i helgen så nu kan jag inte skylla
på det när det gäller att få ordning på köksgardinerna......innan
veckan är slut ska de förhoppningsvis vara uppfållade och på plats.
Har fortfarande inte hittat några nya gardiner till matrumsfönstret så
det måste jag ta tag i någon dag.......som tur är så gillar jag ju att
shoppa.=)
Det är så vansinnigt dammigt här hemma nu när Ella släpper så
mycket.......inte ens vår Chow-Chow som vi hade tidigare släppte
så här mycket päls på våren.
Jag ska borsta ur henne riktigt idag......efter badet igår så kryper
det upp en massa underull men när den är borta brukar det bli
bättre.
Vilda släpper också men hon barrar mest.......hon har ingen
underull att tappa.
När hennes ben är bra så ska hon också få bada.
Hon var väldigt fundersam igår när inte hon också blev lyft i
badkaret.
Nu ska jag försöka få mannen och hundarna ur sängen och sen
ska jag nog ta en dammtrasa och ta det värsta i allafall.....städa
riktigt får jag göra när vovvarna slutat att släppa.
Ha en härlig måndag!

Kommentarer
Postat av: Malin

*håller tummarna* att det är bättre! Lilla Vilda=) Maja har inte fått sova med oss nu när hon höglöper och kissar lite överallt...vill inte ha det i sängen! Så nu har lilla dinnan kommit på att det är ju ingen idé att gnälla tydligen, så hon hoppar upp i vardagsrumsmöblerna på natten! Den lilla räkan...Tror att hon har fått Uvi oxå...fast det kan vara höglöpet som ställer till det.Håller på att mata henne med c-vitamin och seom det blir bättre...

Ha en bra dag!

KRAM!

2008-04-14 @ 07:34:32
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Znogge

Det är helt klart en av fördelarna med Herr Hund att han inte fäller. Men å andra sidan kan han dra med sig en halv skog in med pälsen. Kanske jämnar det ut sig i längden;-)) Håller tummarna för att Vilda fortsätter att bli bättre!
Kram

2008-04-14 @ 08:30:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunsan

hej hoppas att allt går bra idag med vetrinärer och gardinuppsättningar kram

2008-04-14 @ 08:46:59
Postat av: Cornelia

Underull?!?!? *fnissar hysteriskt*

ULL??????

Kom hit ska du få se på lite RIKTIG ull!!! *S*

Skojar bara, tror säkert att det faktiskt är mycket värre med de där korthårspälshåren än med de långa briardditona... de kan man ju bara samla ihop en näve då och då... Eller kamma bort direkt på hunden, om man är lite energisk...

Ha det underbart! Jag hoppas också på sol idag!

2008-04-14 @ 08:58:04
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Nina på Johangården

Solen lyser... ännu... kanske bästa att säga. jag har ingen som helst koll på vad vädret kommer att bli. Min väderrapport får jag när jag vaknat och kikat ut genom fönstret.


Håller tummar och tassar för att det blir bättre och bättre med Vildas ben.

Kram

2008-04-14 @ 10:06:10
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anna

Lika söta som vanligt :) krya på sig nu Vilda !

2008-04-14 @ 10:07:24
Postat av: Pia med Agathon och Adina

Hoppas ni får ordning på Vilda!Ömmar lite extra för henne...

2008-04-14 @ 10:38:21
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Anna

Coolaste hundarna jag känner... ?.. ja jag tycker jag känner dom nu! Hoppas hon läker den lilla Vilda. Krama lite på dom från mig. :)

2008-04-14 @ 18:19:07
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Ninni

Hoppas det går bra med vovven!

Jag hittade jättefina gardiner på Ikea till ett mycket bra pris.
189 för två..vita med svarta blommor, blev skitsnyggt!
kramen

2008-04-14 @ 18:21:13
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: curlingmormor

Spännande med nya gardiner, jag skulle så gärna vilja ha nya gardiner i köket, men jag är så kräsen och hittar aldrig riktigt det jag söker, hm hm.
Hoppas att det går bra hos veterinären imorgon, skönt att hon är bättre!!!!
Här har det varit ett helt otroligt härligt väder idag, snön smälter fort nu!!!!
Kramizzzzzz

2008-04-14 @ 22:15:11
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0