Röntgen svar.

171507-512
Nu har jag fått lite svar på röntgen jag gjorde för två veckor sedan.
I både händer och fötter är det förutom de reumatiska förändringarna
även en massa atrosförändringar.
Det var väl ingen nyhet direkt men det känns tungt ändå.
I bäckenet är det också atrosförändringar och dessutom
benpålagringar som gör att de nu ger mig en till diagnos,Bechterews.
Det bildas benpålagringar mellan ryggkotorna så att man tillsist blir
helt stel.
Känns som sagt tungt just nu men det är bara att ta in och försöka
göra det bästa av det.
Humirasprutan som jag ska börja med på tisdag är bra även när
det gäller denna sjukdom.
Precis som med reumatismen så gäller det att få stopp på
inflammationerna som gör att det bildas pålagringar.
Jag bad även att få en remiss till sjukgymnasten så jag kan
få ett bra träningsprogram för ryggen.
Ingen idé att deppa ihop utan jag måste försöka göra det jag
kan för att mildra även denna sjukdoms framfart.
Nu ska jag lägga mig och vila en stund och tycka lite synd om
mig själv.
Ha en bra eftermiddag alla!

Kommentarer
Postat av: marina

Men va sjutton!Vad tråkigt..Hoppas att du snart får komma till sjukgymn. så att du får hjälp på vägen det är ju aldrig fel.
Ja, Jonte har haft problem med rygg och nacke, men det är just nu bättre..Problemet är ju att han oxå är överrörlig i rygg så det är svårt för dom att bedömma om hur alvarlig inflam. är !!
Skckar en jätte kram till dig..
Måste ut med Leo, innan jag börjar kl. 13.30!!

2007-09-13 @ 12:54:53
Postat av: Åsa

Neeej......vad jobbigt!! Som om det inte räckte med det andra........
Hoppas sprutorna gör underverk med dig!!
Kramen på dig!

2007-09-13 @ 13:53:51
URL: http://solskuggan.se
Postat av: Anna-Karin

En STOR VARM KRAM till dig.

2007-09-13 @ 14:28:34
Postat av: Helena

Skickar en stoor kram till dig! your a fighter. Inte många som du! ska du veta. :-)

2007-09-13 @ 15:27:32
Postat av: A n n a

Som sagt..du är en krigare av stora mått..*kramar om* inget kul , men va gör man..Nu har du fått svar & får ta det efter det..en dag i taget..

2007-09-13 @ 18:05:45
Postat av: Ninni

Åhh gumman..vad säger man??
Jag skickar en stoor kraaaaaaaaaaaaaaaaaam, skönt att du har en vän som bryr sig så mycket...häftig pläd och vacker blomma!

2007-09-13 @ 19:38:32
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: christina

Så jobbigt för dig vännen...håller alla tummar och tår för att det skall bli bättre eller lindrigare åtminstone.
Kramar om.

2007-09-13 @ 20:50:34
URL: http://sockertoppan.blogspot.com
Postat av: curlingmormor

Jag lider med dig vännen, det är riktigt jobbigt att ta in beskede som man får ibland. Man får till slut försöka göra det bästa av situationen. Det vore säkert jättebra om du kunde få komma till en sjukgymnast så att du får lite hjälp med din rygg. Hoppas nu att dina sprutor kommer att hjälpa till lite grann.
Sköt om dig!!!!
Styrkekramar från mig till dig

2007-09-13 @ 22:31:31
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Nalle

Å Helena nu har jag läst. Det var inga roliga rader att läsa. Så himla trist att du inte får vara frisk.
Å nu ytterliare en diagnos. Ja, jag lider verkligen med dig. Jag har gått igenom en hel del själv, så jag vet hur jobbigt det är att ha ont. (inte det jag har nu, det går över)
Det är bra att du är så stark att du inte deppar ihop helt. Men det är svårt. Nu får vi hoppas att du får en bra smärtlindring och en bra sjukgymnast. Själv har jag gått på sjukgymnastik i mer än tio år:( Bor nästan där..
Ja vad ska jag säga vännen, mer än att jag tycker att det är så orättvist att du skall ha så ont.
Men livet är orättvist och det ända vi kan göra är att kämpa på. Många kramar !!!

2007-09-17 @ 15:16:05

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0