Uppe i ottan.

171507-718
Idag är Ella och jag tidigt uppe.....vaknade före 4 och har galet ont
i ryggen.
Det strålar ut i höftbenen och hugger när jag går......blir tokig på att
ha det så här.
Den gamla vanliga smärtan är jag van vid den klarar jag av men det
här med ryggen/bäckenet är ju relativt nytt för mig.
Kommer väl att vänja mig vid den också med tiden men just nu
känns det jobbigt.
Även om det med lite tur går att stoppa upp inflammationerna
så finns det ju inget botemedel.....jag kommer sakta men säkert
att bli sämre.
Om det går så blir jag det helst mycket sakta.=)
Det blev inget bak igår för vi glömde köpa kesella vilket är ett måste
i lussekatter.....de blir så mycket godare då.
Anders ska åka och köpa det idag och baka......oftast är det han
som står för bakandet.
Det blev i allafall dammsugat och avtorkade golv igår......känns
skönt eftersom jag nog inte kommer att göra något vettigt idag.
Blir mest vila och pyssel för mig.
Ella som inte kan ligga kvar i sin bädd när jag kliver upp ligger
nu här bredvid mig i soffan och snarkar så gott.
Ska försöka lägga mig igen om en stund när tabletterna börjat
verka.....med lite tur går det att somna om en stund.
Ella får förstås följa med och mysa med oss i sängen.
Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: rut

Jag känner med dej och din onda rygg, hoppas på snar bättring.
Själv har jag konstanta ryggsmärtor sedan jag så fatalt ramlade i badrummet och fick en kotkompression för mer än ett år sedan.
Lycklig du som har en stöttepelare i din man.
Hoppas lussekatterna blir bra,
själv tog jag mig för peppapkaksbak i går.
Varm hälsning!

2007-11-25 @ 09:25:51
URL: http://www.rut.blogg.se
Postat av: Christina

Usch, jag tycker så synd om dig att du skall ha det så besvärligt alltid.
Tänk om man hade haft ett trollspö och kunnat svinga det i luften, vips så var all smärta borta.....
Ha en skön söndag allra goaste du
Kram

2007-11-25 @ 09:52:05
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Gisan

Åh så jag önskar att du slapp denna värk!!! Jag såg på din kommentar att du var uppe tidigt. Hoppas att det blir bra med baket idag! Kramar...

2007-11-25 @ 10:01:22
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Znogge

För första gånngen hade jag kesella i degen och det blev mycket bra måste jag säga! Hoppas värken har lagt sig något vid det här laget. Din stackare...
Kram och ha en fin söndag!

2007-11-25 @ 11:46:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: A n n a

Skicka hit en sängvärmare till mig me..du har ju två? ..Mr C är ingen sängvärmare..han ska ha sängen själv :(
Då hoppas vi på att gubben får hem kesella då så det blir några lussekatter till fikat? Bamsekram...

2007-11-25 @ 12:54:47
Postat av: Emma och Pulver

Så trist att du ska behöva ha så ont. :(
Hoppas ändå att din dag blir bra!
Kram!

2007-11-25 @ 13:39:30
URL: http://www.emmli.com
Postat av: curlingmormor

Hoppas att du kände dig bättre frampå dagen, nu får vi se fram emot din spruta!!!!
Jag går och längtar till fredag när min reumatolog ska ringa angående min medicin.
Kramizzzzz

2007-11-25 @ 22:38:58
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0