Det gick inte så bra.

171507-921
Det tar ca 1 timme för Humiran att gå ut i blodet och min reaktion kom
efter 1 timma.
Efter 2 timmar hade jag utslag på armar ,ben & rygg......samma utslag
som förra gången.
Sen började jag frysa och känna mig mosig så då satt de in kortison.
Nu är jag hemma och utslagen har lagt sig av kortisonen.,,,,,skulle
det bli sämre igen så har jag fått med mig kortison och Tavigyl hem.
Så nu står vi på ruta ett igen vilket var vad jag befarade.
Innan Humiran är ur kroppen kan de inte göra så mycket och det tar
2 veckor så nu återstår bara att vänta.
Nu ska jag lägga mig och vila en stund och begrunda mitt öde....sen
är det bara ett att göra och det är att bita ihop och komma igen.=)
Tack till alla er som hållt tummarna och tänkt på mig idag......jag blir
så glad när jag läser alla kommentarer och ser att det finns så många
som bryr sig.
Många kramar!

Kommentarer
Postat av: Marina

Men vad tråkigt!Jag som höll tummarna så himla hårt!!
Hoppas att du piggar på dig snart å att dom hittar något annat att sätta in, som ex Enbrel!

2007-11-27 @ 11:55:44
URL: http://www.marinasblogg.se
Postat av: curlingmormor

Kära vännen!!!!!!! Varför ska det krångla så mycket för dig, tur att du har ditt pyssel nu så att du kan skingra tankarna lite grann och så får du komma ut här och "skrika lite"!!!!!!
Sköt om dig nu och hoppas att inte klådan kommer tillbaka!!!!
Tänker på dig!!!!
Kramizzzzzz

2007-11-27 @ 13:00:47
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Linda,Hero & Moa

Hej vännen!
Guud vad jobbigt att det inte sprutan funkade. Hoppas dom kan sätta in något annat. Värk är inte skoj.
Jag har varit hyffsat bra i mina leder nu ett tag men nu krånglar magen igen. Inte behålla maten och kräks jag så är det blod i. Nu är det bara att hålla tummen att man mår bra igen. Jobbar två timmar om dagen och trivs jättebra. Haha jag ramlade på lagret idag. Jag höll på att skratta ihjäl mig och detsamma gjorde karlarna som stod runt mig men mitt knä sa aj aj efter ett tag. Tur man kan skratta åt sig själv iallafall.
Dina prinsessor är så fina. Mina bebisar ligger och snarkar som bäst dom så nu ska jag försöka mig på att göra jul i köksfönstret. Ett rum i taget får det blir.
Hoppas du mår bättre snart.
KRAM
Linda, Hero & Moa

2007-11-27 @ 13:17:37
URL: http://www.wrinkledog.se
Postat av: A n n a

Men va faaaasiken då? Att det inte ska gå??
Hoppas du känner dig lite bättre framåt kvällen & att du inte får nån klåda eller nåt?
Pözz på er...

2007-11-27 @ 14:58:51
Postat av: Znogge

Men på ett sätt är det ju bra för då vet du i alla fall vad utslagen har för orsak. På ett annat sätt är det naturligtvis inte alls bra... Vilken otur men så skönt att du fick kortison direkt.
Ta det nu lugnt resten av dagen och unna dig att koppla av!
Kram!

2007-11-27 @ 15:00:37
Postat av: elsamaja

Ja det är väl typiskt, aldrig ska man få vara riktigt glad, när du nu kommit så långt, så att du skulle få börja med dom, så reagerar du så på den.
Det är ju bara att beklaga, även om inte det är till nån hjälp.

Kram till dej iallafall, och hoppas att utslagen inte kommer tillbaka nu, och bråkar med dej, utan att det räcker som det är.

2007-11-27 @ 20:41:32
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men vännen gick det åt pipsvängen idag med..jag är så ledsen för din skull.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2007-11-27 @ 21:33:06
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Men stackars dig, så illa det gick. Synd! Hoppas du ändå känner dig bättre nu. Kram!

2007-11-28 @ 00:21:39
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0