Viloläge är rätt läge för Vilda nu.

Vetrinären som opererat henne ringde igår för att höra hur det var med
henne.Jag blev både förvånad och glad eftersom vi inte hade kommit
överens om något sådant.Det är skönt att veta att de bryr sig om sina små
patienter.Han vill att vi ska ha henne så stilla som möjligt i 3 veckor till.
Hon ska röra sig lagom mycket och sen är det vila som gäller.
Det sämsta som kan hända är att stagen han satt dit går av och det vill vi
så klart undvika.Stabiliteten i knät kan också bli sämre om hon inte tar det
lugnt.Så vi försöker så gott det går att hålla henne under kontroll.
Idag ska jag äntligen få lite ordning på mitt hår,jag har inte gjort något åt
det sen före jul.Orken har inte funnits helt enkelt.
Men idag blir det klippning,toning och slingor,gissa om det behövs.=)
Vädret ser ut att bli fint idag också,man blir lite piggare när solen skiner.
Vi fick lite gjort i trädgården igår,vi hade ju god hjälp av Ella.=)
Nu ska vi köpa en klätterros(New Dawn) och lite buskar sen kanske det
blir ett prydnadsträd också vi får se.
Det är inte lätt med trädgårdsplanering.Jag vill ha det lättskött eftersom
jag varken kan eller orkar rensa en massa ogräs.
Det utesluter det mesta i rabatt väg så jag odlar det mesta i krukor.
Tomater och kryddor är ett måste och sen blir det nog som vanligt en
hel del pelargoner i krukorna.
Men det dröjer en månad till innan man kan sätta ut sånt där vi bor.
Så vi inriktar oss på sånt som ska ner i marken först nu.
Ha en skön onsdag alla!
171507-270


171507-269

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med frisering..gissa en som skulle behöva det....;)
Jannis e go han!!! Kan du se min bakgrund förresten? Jag ser den inte...

2007-05-09 @ 08:27:42
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Tina

Mm gulliga bilder...
Fina vovsar. Läs min blogg idag hihi...
Du ett tips mot ogräs: Lägg dagstidningar över allt, vattna rejält, sedan på med jord och PLANTERA! Tidningar är av cellulosa så småningom blir de oxå jord. Smart va...

2007-05-09 @ 10:49:53
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: yvonne

Hejsan
Tack :) Huset blir nog riktigt fint när allt är renoverat. Det ska putsas på utsidan osv ja med andra ord massor med saker till att göra. Kan inte vara lätt att försöka hålla en bulle i stillhet. Jag håller tummarna att hon snart blir helt återställd och kan busa runt med syrran Ella. Lycka till med planteringen :) Tänkte du komma på bulldoggs lägret i juli?? Jag åker upp med alla mina 4 bullar + 2 av mina tjejer. Ska bli jätte kul att åka dit. Nu hoppas vi på kanon väder hela den helgen.
Ha det gott

2007-05-09 @ 14:45:31
URL: http://www.nogg.se/sandbrooks

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0