Att man aldrig lär sig!

Vi var och köpte en biabädd till Ella igår,tyckte att hon var stor nog för att få
en sådan.För att hon skulle vänja sig vid den så ställde vi den på golvet i
vardagsrummet.Det första som hände var att Vilda lade sig i den och
käkade ben.När Vilda var valp så hade vi en biabädd redan som vår förra
vovve inte ville ligga i,så hon fick den som sin första bädd.
Genast började hon kissa i den och käka på den.Jag tänkte att hon skulle
sluta kissa om vi köpte en ny bädd som det inte redan luktade om.
Så vi köpte en ny biabädd med ett teddyöverdrag så att hon inte skulle bli
sugen att börja käka på den.Tji fick vi för hon åt upp både överdraget och
bädden,kissade i den gjorde hon också.Så vi fick slänga ännu en dyr
biabädd tillslut.Efter det fick hon bara en billig bädd från ÖB.
Sen hon var ca 1 år har hon sovit med oss i vår säng.
Tillbaka till gårdagen då.När Vilda klev ur bädden så gick genast Ella dit
och lade sig och fortsatte gnaga på benet som låg kvar.
Efter en stund tittar jag på henne och upptäcker att hon har satt tänderna
i bädden istället för benet.Så efter 30 minuter var det redan små hål i den
nya bädden.Jag skällde förstås på henne,vi får hoppas det hjälper.
När jag lite senare ska bära in den i sovrummet upptäcker jag att det är
blött i den.Gissa om jag blir galen.
Men eftersom vi inte såg när det hände så var det ju ingen idé att skälla på
Vilda.För jag är helt säker på att det är hon som märkt revir,det lilla
monstret.Jag tvättade av bädden och ställde ut den i solen för att torka.
Ella har i allafall sovit som en stock i sin nya bädd hela natten utan att ta
en enda tugga av den.Jag trodde aldrig att Vilda skulle bry sig om bädden
eftersom hon inte brydde sig om den första bädden vi köpte till Ella.
Men tydligen är det något visst med biabäddar.
Idag ska jag till tandläkaren,som de flesta vet så är jag vansinnigt rädd för
det.Det har inte blivit mycket sömn inatt kan jag säga.
Men det ska bli skönt att få det gjort,jag ska byta en gammal fyllning och ta
bort tandsten.Jag hoppas att jag överlever det.=)
Jag fick en bunt med fina papper,ett bandpaket och 2 stämplar med posten
igår.Jag gjorde några kort och en Lo på Ella.
Nu ska jag gruva mig lite till inför tandläkaren.
Ha en bra torsdag!
171507-282171507-283

Kommentarer
Postat av: Anna & hundarna

Jag förstår precis hur du känner dig inför tandläkarbesöket!! Men tänk vad skönt det är efteråt - även om man till äventyrs skulle ha ont i munnen så är det så HÄRLIGT att det avklarat för den här gången! Lycka till, o hälsa djuren!

2007-05-03 @ 09:23:20
URL: http://pelleskop.webblogg.se
Postat av: Anna

Du får trösta dig med scrap paketet...:D

2007-05-03 @ 09:27:06
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Nalle


Vilken liten pissenissa:)
Hoppas det går bra hos tandis
Kram

2007-05-03 @ 10:18:26
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja,fy 17 för tandläkaren.......ångest både för plånbok och själva behandlingen!

Otursförföljd bädd.......hoppas den får vara ifre för otyg nu!
Ha det gott!
Kram!

2007-05-03 @ 10:19:35
URL: http://solskuggan.se/sickan
Postat av: Nina på Johangården

Sickna rackare till vovvar du har :-)

Här har vi en megastor biabädd som är Bortbytingens, den delar hundarna på, fast bara en åt gången. Originalvovven ligger mest och jäser i vår säng och Bortbytingen vill ligga på det svala golvet.

Här håller vi som vanligt tummar,tår och tassar för dig inför tandläkarbesöket. Hoppas att det går bra både för dig och plånboken. Nu för tiden måste man även lyckönska plånboken inför dessa tandläkarbesök :-(

2007-05-03 @ 11:37:28
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Helena svarar Nina

Som tur är så blir det inte så dyrt som jag befarade innan första kollen.
Men visst skulle man ju hellre lägga pengarna på nått roligt istället.=)
Det ska bli skönt att få det överstökat.
*Kram*

2007-05-03 @ 11:48:42
Postat av: Malin

Haha! Tänk att så fort jag läste ordet biabädd så förstog jag vart det var på väg=) Lycka till hos tandläkaren!!!Dom där tabletterna man kan få där (som jag tar) är kanon!! Man glömmer lixom bort att vara rädd =P

2007-05-03 @ 12:17:52
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Annika

lycka till hos tandis ,inte nog med att det e obehagligt att gå dit räkningarna brukar vara ännu värre ..

2007-05-03 @ 14:14:41
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Emma

Prinsessorna verkar onekligen tycka att det är något särskilt med biabäddar. ;)
Hoppas det går bra hos tandläkaren!
Kram!

2007-05-03 @ 14:26:18
URL: http://www.emmli.com
Postat av: Jossan

Nämen attans kissfia!! Svårt att bli ilsk på en haltande jycke va? ;) Det har hon nog tänkt ut, det lilla monstret ;)

2007-05-03 @ 15:36:55
URL: http://hubertwebb.se
Postat av: Annelie

Hon verkar inte kunna bestämma sig om hon älskar den eller hatar den... verkar iallafall som om hon har piggat på sig ordentligt sedan jag tittade in här sist... så skönt!

2007-05-03 @ 20:02:29
URL: http://www.sellgren.net

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0