Lördag!

Det ser ut att bli en härlig dag idag.Solen skiner och det blåser inte som
igår.Det är bara min kropp som jäklas med att värka,igentligen borde
man väl må bra nu när vårvärmen är här.
Men våren är faktiskt en av de tuffaste perioderna för mig.
Igår fick jag lite scrap prylar på posten så helgen är räddad.
Jag började med att göra klar min vintersida,den kan ni se i inlägget före
det här.Jag blev inte jätte nöjd men den får duga.
Igår kväll var vi iväg och köpte en ny kamera och en fotoskrivare.
Skrivaren blev en HP Photosmart C 6100,det blir kanon kvalitet på bilderna.
Jag ville inte ha en stor systemkamera till,vi har en vanlig som man aldrig
orkar släpa med sig.Det jag inte var nöjd med på vår gammla digitalkamera
var zoomen,den har bara 2 x zoom.
Den nya har 10 x zoom och 5 megapixlar.Formatet på den nya är lite större
men den är inte så otymplig som en systemkamera utan går ner i fickan.
Den heter Panasonic DMC-TZ1 och har fått bra kritik i många tester.
Jag är super nöjd,idag ska jag lära mig alla inställningar på den så att jag
kan ta lite fina bilder till morgondagens inlägg.=)

Ha en härlig lördag!
171507-186
Vilda lägger sig i sängen när hon vill vara ifred från Ella.
Ella kommer inte upp i sängen själv som tur är.Hon gillar inte när Vilda gör
det så då står hon och skriker.Bulldogar kan verkligen skrika,inget små
gnäll här inte.=)Det slutar oftast med att Vilda ger upp och börjar leka med
henne.På den nedre bilden ser det ut som om dom gosar men Ella biter
Vilda i kinden och sen är leken i full gång.Vilken tur att de kommer så bra
överens.
171507-187

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Ny kamera?! Vad KUL!!!! Lycka till med den!

2007-03-31 @ 09:25:57
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Ninni

Dom är faktiskt söta!

Ny kamera..va kul, nu blir det fotoblogg här nu då!?

Ha en skön dag i solen, kram

2007-03-31 @ 09:43:59
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Vill oxå ha en ny kamera *muttrar*..ha en bra dag..en annan ska ju jobba :(

2007-03-31 @ 10:49:15
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag har nyligen köpt ny.Men jag köpte en systemkamera ville ha en ny "leksak" nu när jag fått dille på att fotografera allt och inget!
Men visst det är en del att asa runt på! :)
Ha et bra!
Kramen!

2007-03-31 @ 12:32:44
URL: http://solskuggan.se/sickan
Postat av: Love

Åhh vad roligt med en ny kamera, jag skulle med vilja ha en, men får nöja mej med att mobilfota tills ekonomin tillåter. De är verkligen söta..:)
Nu kan du se kort på Max, jag la precis ut ett par kort på en liten del av min familj :)

Kram

2007-03-31 @ 18:22:10
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0