Snart klar!

171507-576
Förådet sambon och sonen började sätta upp vid 11 tiden i morse är
snart klart.De håller på att lägga papp på taket nu men sen är det bara
lite små pyssel kvar innan det är helt färdigt.
Jag ska kolla lite på nätet om jag kan hitta en fin färg att måla det med.
Vi vill ha en beige färg på väggarna och grönt eller rött på dörrar och runt
fönstret.Det kommer att bli hur bra som helst.
Det största problemet idag har varit att försöka hålla Vilda ur vägen,hon
ska helst undersöka varje bräda.
Hon har som vanligt varit en hel del i vägen den ljuvliga damen.171507-575
Det är svårt att bli förbannad på det här söta ansiktet så hon får oftast
fortsätta att kliva omkring mitt i bygget,om det inte är farligt förstås.
Jag skulle tro att både vovvar och husse kommer att somna ovaggade i
kväll.Själv har jag inte gjort så mycket,bara suttit ute i det fina vädret och
pysslat lite.
Vi har inte fått en droppe regn på hela dagen utan det har varit växlande
molnighet men mest sol.
Nu ska jag gå ut och se hur det går för snickarna med takpappen.
Ha en mysig kväll alla!

Kommentarer
Postat av: åsa

Hon ser alert ut.......kan tänka mig att hon har "hjälpt" till!
Och du har kunnat sitta ute idag,gottegris.......
här har man inte hunnit ut och sätta sig innan nästa skur dragit in :(
Man är rejält trött på vädret nu!
Men er sommar där uppe har ju varit fin!
Kram och natti!

2007-07-28 @ 20:53:54
URL: http://solskuggan.se/vilseipannkakan
Postat av: curlingmormor

Det är ungefär som med vovvsingen, så fort jag tar fram dammsugaren så kommer hon och ställer sig precis där jag skall dammsuga, får riktigt putta undan henne, kanske man skall lära henne att dammsuga *skrattar*!!!!
Vi har inte heller haft något regn, en svagt molnig himmel som solen har lyst igenom och det har varit varm som vanligt!!!!
Kramizzzz

2007-07-28 @ 22:07:50
URL: http://wordpress.com
Postat av: åsa

Morning!
usch vilken natt jag haft,dåligt med sömn och en massa tankar i huvudet.
Känner att det håller på att sätta sig i kroppen........
Hoppas ni får bra väder idag oxå!
Hur det är här behöver jag inte ens nämna!
Kramar till dig!

2007-07-29 @ 07:38:21
URL: http://solskuggan.se/vilseipannkakan
Postat av: Matilda Maräng

Hej svejs hur går det m förrådet?? Ha en bra dag..hoppas din värk är under kontroll? Kram...

2007-07-29 @ 09:31:32
URL: http://matildamarang.blogspot.com
Postat av: Nalle

Hoppas du hittar den färg som du/ni vill ha. Färg betyder så mycket. Ha en fin dag idag Kram

2007-07-29 @ 09:47:26
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: netha

Fniss, ja nyfikna hundar är oftast i vägen. .-) Men söt är hon där hon står.
Va bra det kommer bli, min gubbe har precis köpt material till en friggebod idag, så här skall det med äntligen byggas ett förråt till cyklar och trädgårdsmaterial.
Ha det gött.
kramis

2007-08-03 @ 20:32:23
URL: http://nethas.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0