Regn & Rusk.

171507-521
Det har kommit rätt mycket regn nu så imorgon tycker jag att solen kan
komma tillbaks.
Prinsessorna vill inte gärna vara ute mer än nöden kräver och inte vi heller.
Ella sov till 8,30 imorse vilket är rekord för henne.Det kanske beror på att
det är så mörkt ute nu när det regnar eller att hon var vaken i natt när
ungdomarna ramlade in.Skönt med lite sovmorgon i allafall.
Kollade just kylskåpet och nu är det kallar än innan vi frostade av det men
det står på max och det är inte kallare en 8 grader.
Det måste nog inköpas ett nytt trots allt.
Idag måste jag damma lite överallt i huset,det har blivit så smutsigt nu när
man haft öppet dörrar och fönster i värmen.
Hundvård står också på schemat,jag ska göra rent under Ellas svans, också
ska jag kolla alla vecken på båda tjejerna.
Ingen av dem har så stora veck att det brukar var något problem men vi brukar
gå igenom dem riktigt en gång i veckan.
Nu när det varit så varmt har jag kollat lite extra men det har sett bra ut.
Ella älskar när man rengör under svansen men är inte lika förtjust i när man
ska kolla öron och tvätta ansiktet.
Vilda är jätteduktig,henne får man handskas med hur som helst.
Lika bra att sätta igång.

Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Marina

Skönt att du fick sovmorgon idag!
Trist att ni i alla fall måste köpen en kyl!För det finns ju annat man kanske vill lägga pengarna på!
Hoppas att det går bra med hundvården i dag!( Jag läste fel först, jag tyckte att det stod hudvård*fniss*)
Ha en bra dag med familjen!

2007-07-08 @ 10:19:14
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: åsa

Jag har inte gjort nåt mer än tvättat
1 maskin tvätt och gjort korv Stroganoffen så det bara är till att koka ris när det är matdags.
Resten av dagen blir slö,jag ska läsa,lösa korsord och lite datafix!
Kram!

2007-07-08 @ 10:20:34
URL: http://solskuggan.se/vilseipannkakan
Postat av: A n n a

Jag sov till 10 ca..sååå skönt inte gjort sen urminnestider..
Hoppas solen skiner hos er idag, här håller den sig borta minsann.. :(

2007-07-08 @ 10:58:39
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vänjer man hundarna tidigt vid den regelbundna översynen så går det oftast bra. Jag klipper alltid klorna själv på Herr Hund men många av våra hundägande bekanta klarar inte det utan hunden måste lämnas till veterinär. Visst piper han lite när vi rycker hår ur öronen men det måste göras!
Ha en fin dag med prinsessorna!
Kram

2007-07-08 @ 13:57:46
Postat av: curlingmormor

Vår vovvsing älskar att bli ompysslad, när jag smörjer hennes trampdynor så njuter hon i fulla drag.
För vår vovvsing är det en riktig sjusovardag, hon alternerar från den ena sovplatsen till den andra och däremellan luftar hon av sig på gräsmattan.
Kramizzzz

2007-07-08 @ 15:38:11
URL: http://wordpress.com
Postat av: Pia K

Ha ha ha,en till "torka torka" galen hund!Adina kan komma nerhoppandes från soffan och rusa in i badrummet för att få bli torkad under svansen.Av nån lite svårförsterlig anledning så tycker jag att det är gulligt.Adina kan få lite kladdigt i nosväcket och Agathon under svansen.Bimbo har inga problem.Men allt går att sköta med lite koll.
Kram kram!

2007-07-08 @ 18:05:25
URL: http://www.nogg.se/hundliv
Postat av: Helena svarar

Kul att höra att det är fler som gillar att få svansen rengjord.
Jag tycker inte att det är betungande alls att kolla lite veck då och då.Trodde att det skulle vara mer jobb än det är att sköta en bulle.
Som du säger,håller man efter så är det inget problem.
Kram!

2007-07-08 @ 20:47:41
URL: http://www.vildaella.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0