Hemma igen!

171507-512
Som vanligt gick det jättebra hos läkaren.
Han vile ge mig lite kortisoninjektioner men jag tackade nej,det ska vara
riktigt illa innan jag går med på det.
Nu ska jag göra en lungröntgen och sen är det dax att börja med den nya
medicinen.Det blir inte Enbrel utan en som heter Humira och är ett liknande
preparat.Tyvär så är det också i sprutform så det blir till att träna på att sticka
mig själv.
Jag var inte så trött efter åt så vi åkte på Plantagen och köpte en Dvärgsyren.
Den ska sitta i en grusring en bit utanför altanen,det kommer att bli jättebra.
Sonen och hans flickvän ska äta på stan ikväll,det är gatufest här denna
vecka.Det blir något enkel att äta för oss,man blir inte så hungrig i den här
värmen.
Nu ska jag pyssla en stund,hämtade ett paket med papper på vägen hem från
sjukhuset.Vovvarna är helt slut av värmen så det är så lugnt och skönt just nu.
De lär väl vakna till mot kvällen när vi är trötta.=)
Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Linda, Hero & Moa

Hej!
Skönt att det gick bra på sjukhuset. Inge kul med kortison. Jag har aldrig fått medicin i sprut form och lika glad för det är jag.
Hoppas att allt är bra. Varmt idag. Man blir seg i skallen. Nu börjar målningen komma till sitt slut eller ja för oss iallafall. Jag vägrar hjälpa någon till nu.
Nu är det dax för middags planer svårt när man inte vet vad man tål :(.
Kram

2007-07-04 @ 16:39:13
URL: http://www.wrinkledog.se
Postat av: A n n a

Härligt..att det gick bra!! Crisse & jag va på långpromenad idag..så skönt..blev riktiga sommar på landet-bilder!!

2007-07-04 @ 16:41:13
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: Marina

Skönt att d gick så bra!
Humira har jag hört talas om !!Du får tala om sen hur det går!!
Det kommer att gå bra ska du se!
Fint träd du har köpt!
Ha en skön kväll med gubben! Kram!

2007-07-04 @ 17:03:28
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: Znogge

Så skönt att allt gick bra. Jag har ganska ofta behövt ta kortison mot min allergi och är väldigt tacksam över att det finns och hjälper så snabbt!
Ha en bra kväll!

2007-07-04 @ 20:13:42
Postat av: Lotta

Vad skönt att det gick bra hos läkaren :D Låter lite läskigt med sprutor, men jag antar att det är något man vänjer sig vid. Dvärgsyren är jag lite nyfiken på, har funderat på att ta bort en rabatt med halvdöda rosor och sätta dvärgsyrener istället. Det vore roligt att få se en bild vid tillfälle, för det är väl inte den som är på bilden eller? :D

2007-07-04 @ 20:52:36
URL: http://viaoar842.blogspot.com/
Postat av: Nalle

Va bra att det gick bra hos läkaren. Alltid jobbigt att gå dit. Jag fick några kortisonsprutor i mina käkleder för massa år sedan(har ju problem med dem) och det var rena himmelriket !! Men jag gjorde som du - avstod från vidare behandling.
Kände att det här var något som jag kanske förmodligen skulle vara tvungen att gå till doktorn för att få regelbundet.
Och det vill jag inte. VIll inte bli beroende
- av doktorn.
Men bra var det. Ingen tvekan om det.Men det hjälper ju bara för stunden.
Kram

2007-07-04 @ 21:20:19
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Vad bra att det gick bra hos doktorn. Och du vänjer dig vid att ta sprutor. Min sonafru är mycket spruträdd men vande sig ganska snart vid att ta dem själv. Så jag hoppas att det fungerar bra för dig med. Kraaam

2007-07-04 @ 21:30:00
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0