En underbar bild på Vilda & Ella.

En underbar bild på Vilda & Ella.
Bilden är givetvis tagen av min vän Lisa.
Den här bilden skulle jag vilja göra en förstoring på fast i svartvitt.
Idag ska vi åka och fira en liten tjej som har fyllt 1år.
Jag har varit och handlat present på Polarn & Pyret.Det är så kul att köpa
barnkläder och det finns så mycket att välja av nu för tiden.
Mina barn är 25 resp 21 år,så det är ett tag sen dom var små.
Vi måste nog förbi Arken också och kolla om dom har någon prinsessbädd
på lager.
När Vilda var ca 1 år fick hon en dagbädd som är klädd i röd sammet med en
kudde på av vit teddy.Givetvis är det påsytt en liten lapp med en prinsesskrona.
När vi förväntansfulla kom hem med bädden till henne trodde hon nog att det
var en leksak,hon bet tag och böjade skaka den.Vi hojtade så klart nej och efter
den gången gick hon aldrig nära den igen.Efter ett tag plockade jag bort den
eftersom hon ändå inte ville ligga på den.
När Ella flyttade in tog jag fram den igen och hon ville jätte gärna ligga på den.
Nu för en vecka sedan lägger sig Vilda plötsligt på den och Ella blir förtvivlad.
Så nu är det Vildas prinsessbädd och Ella stackarn blir bort körd.
Vilda ligger där och jäser medans Ella sitter bredvid och hänger med huvudet.
Vi måste köpa en till helt enkelt,jag står inte ut med åsynen av en så ledsen Ella.
Hoppas bara dom finns att köpa ännu.

Ha en skön lördag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Klart att dom ska ha en varsin bädd! Ren nyfikenhet...hur kom det sig att du valde den rasen på hund??

2007-02-10 @ 10:36:36
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Helena svarar

Vi läste om en massa raser när vi bestämt oss för att det inte skulle bli en Chow-Chow till.
Tyckte att bulldogen lät som den skulle passa oss.
Ellas uppfödare bor ett stenkast i från oss så vi var och tittade på deras hundar och föll direkt för rasen.Det är en ren sällskapshund som inte kräver så mycket motion.Dom har en lättskött päls fast det är ju lite pyssel med alla veck förstås.
Det är en glad och trevlig hund som gillar att vara med,där vi är där är vovvarna.
Viljestarka men det är en del av deras charm tycker jag.Väldigt snälla hundar,finns inget ont i dom alls.
Vi har träffat många skepptiska människor men efter att ha tillbringat en stund med tjejerna är dom helt såld.Otroligt charmiga hundar.
Jag skulle kunna prata hur mycket som helst om dom ljuvliga varelserna men jag tror du är nöjd nu.:)
Kram!

2007-02-10 @ 11:01:33
Postat av: Jossan

Nej, vad taskigt av Vilda!! =) Hoppas ni hittar en till, annars kanske den finns på nätet?

Det där fotot är helt enkelt klockrent!

2007-02-10 @ 11:26:22
URL: http://hubert.webb.se
Postat av: Nina på Johangården

Synd att prinsessorna inte kan dela på bädden. Men så gör inte mina monsterhundar heller. De är lite snorkiga mot varandra när det gäller att sova tillsammans. Nära ska det vara men ändå med luft emellan.

Jag sitter fortfarande fast i tankarna på en Briard... det är nog den ultimata hunden. Och jag vill ju ha en stor och rejäl vovve att hålla i när åskan går... eller nåt annat hemskt. Nä, vi ska hitta på en massa tok tillsammans, jag och vovven.

Hur är mankhöjden på en vuxen briardtik?

2007-02-10 @ 17:40:26
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: anna

hur gick det?? Fick du dig en bädd?? Jag sydde klockrena bäddar till mina odjur för ett tag sen i vaxduk som jag fyllde med vadd och på det ett fleecöverdrag av billiga rusta fleecefiltar. Lätttvättade!! Och min lilla sigga är en jävel på att pissa ner bäddar så vaxduken är klockren!
Bilden är fantastisk :)

2007-02-10 @ 18:43:15
URL: http://www.minx.se/anna
Postat av: Nina på Johangården

Du har mail!

2007-02-10 @ 19:03:07
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anna

Verkligen ett fint foto?..Kan tänka mig det i sv/vitt oxå!! Puss på prinsessorna :D

2007-02-10 @ 19:05:54
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Helena svarar

Jag kommer inte överens med symaskiner så att jag skulle göra bäddar själv är uteslutet.
Vi hade tur och hittade en likadan bädd fast i en annan färg.Ella tog den i besittning på en gång,så nu har vi två glada Prinsessor igen.
Visst är bilden underbar,det syns att det är ett proffs som tagit den.
Kram!

2007-02-10 @ 19:06:22
Postat av: Jossan

Jag vill ha bildbevis på bäddarna =)

2007-02-10 @ 20:01:35
URL: http://hubert.webb.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0