Nu snöar det.....

171507-939
men det är riktigt blött och slaskigt.....hoppas inte all snö försvinner
nu.
Jag har inte gjort mycket idag förutom att släpat dammsugaren ett
varv och vilat.
Lite pyssel har det också blivit....kortbeställningen jag fick igår är
faktiskt klar.
Nu återstår bara att se om hon som beställt det blir nöjd.
Magen är fortfarande inget vidare men jag mår inte lika illa längre.
Får försöka att vara snäll med den i några dagar så går det kanske
till sig.
Imorgon tänkte jag lifta med mamma till Birsta och köpa lite
julklappar så jag hoppas jag mår bättre då.
Det skulle vara skönt att bli klar med de flesta julklapparna nu.
Jag har fått fram lite tomtar så nu börjar det se riktigt juligt ut här.
Tomten som sitter på soffan har Ella skällt på hela dagen....den
är verkligen jättefarlig.
Vildas första jul hade hon och jag riktiga duster om denna tomte....
hon tyckte att det var helt ok att käka på honom och det tyckte så
klart inte jag.
Tjurig som jag är så vägrade jag att plocka bort honom och tillslut
lät hon honom sitta kvar.....skam den som ger sig.=)
Det är tur att jag är så tjurig för annars hade nog Vilda varit en
odräglig prinsessa nu.......de två första åren var viljornas kamp.
Nu när man ser resultatet var det värt allt slit många gånger om.
Såg att det var något program med Carola klockan 20 när hon
spelade in sin nya julskiva......gillar igentligen inte Carola men
hennes julskivor tycker jag om.
Hoppas programmet innehåller mycket julmusik.
Ha en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Jag tycke Ella är gullig. Hon bestämmer själv om hon gillar tomten eller ej. Du har såå fina hundar och jag tycker du verkar så gullig och rar med dem. Tack för din kommentar hos mig. Ha en fortsatt skön kväll. Kramar

2007-12-03 @ 18:58:59
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha CArola...hon tappade visst en tand såg jag på "reklamen" för dokumentären eller vad det var=)
Jag kom ihåg den där tomten! Det var ju ett sånt fint julkort ni knäppte med den=)

2007-12-03 @ 19:41:57
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Nalle

Den där tomten har jag sett ute i handeln och den är så kul !! Vill ha !!
Du får göra som jag gjorde när jag hade Snucke (katt). Han åt på grejer. Jag tog Vicks salva som man har när man har ont i halsen och smorde lite på tingen. Inte en katt i närheten. Luktar så starkt.
Ha det gott
Kramar Nalle

2007-12-03 @ 23:06:41

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0